چه دلایلی باعث بی کیفیت شدن کپی می شود؟؛ روش حل مشکل بی کیفیت شدن کپی | وبلاگ پرینت فید چه دلایلی باعث بی کیفیت شدن کپی می شود؟؛ روش حل مشکل بی کیفیت شدن کپی | وبلاگ پرینت فید

مهم ترین دلایل بی کیفیت بودن کپی

افزودن به لیست مطالعه
24 سپتامبر 2020 | 2.5K بازدید 5 دقیقه بنفشه اسمعیل زاده

مهم ترین دلایل بی کیفیت بودن کپی

یکی از مشکلاتی که بسیاری از کاربران و حتی مردم با آن مواجه می‌‌شوند، بی‌کیفیت بودن کپی است. بسیاری از افراد در طول روز اقدام به کپی اسناد و مدارکی می‌‌کنند و یا در ادارات، موسسات، شرکت‌‌ها و سازمان‌‌های هر روزه از دستگاه کپی برای تکثیر و انتشار اسناد و مدارک استفاده می‌‌شود. با این وجود بی‌کیفیت شدن کپی مشکلی است که بیشتر افراد از آن گله دارند و در بسیاری از مواقع سبب نارضایتی افراد می‌شود. این مشکل می‌‌تواند دلایل زیادی داشته باشد، که برای بررسی و برطرف کردن آن نیاز است که، به دلیل بی‌‌کیفیت بودن کپی توجه شود و بر این اساس اقدامات لازم برای رفع مشکل انجام گیرد.

بی‌کیفیت بودن کپی

گرفتن کپی از جمله کارهایی است که هر روز امکان دارد افراد مختلف با آن سروکار داشته باشند. یکی از مهم‌‌ترین و اصلی‌‌ترین شرایط در گرفتن کپی، توجه به کیفیت آن است که باید تمیز، شفاف، واضح، خوانا و بدون خط و لک باشد و همچنین باید نه زیاد روشن و نه زیاد تیره باشد. داشتن کپی با این کیفیت می‌تواند برای بسیاری از مردم رضایت‌بخش باشد. ولی با این حال، در بیشتر مواقع با مشکل بی‌کیفیت شدن کپی مواجه می‌‌شویم، که این بی‌کیفیت بودن می‌‌تواند شامل مواردی چون غیر واضح بودن، ناخوانا بودن، تار بودن، سیاه شدن بیش از حد، داشتن خطوطی روی کاغذ و … شود، که باعث نارضایتی و آزار افراد است. حتی گاهی کپی گرفته شده به حدی بی‌کیفیت است که قابل قبول نیست و باید از نو کپی گرفته شود. این مشکل می‌‌تواند دلایل خاص خود را داشته باشد که در ادامه به برسی آن می‌پردازیم.

راه حل‌های افزایش کیفیت کپی
مشکل بی کیفیت شدن کپی ها از جمله مشکلاتی است که بعد از مدتی استفاده از دستگاه کپی، ممکن است با آن روبرو شوید.

مهم ترین دلایل بی‌کیفیت شدن کپی شامل چه مواردی هستند؟

بی‌کیفیت شدن کپی و برآورده نشدن حداقل انتظارات از آن، می‌‌تواند به دلایل مختلفی به‌وجود آید، که از جمله مهم‌ترین آنها می‌‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کثیف بودن شیشه دستگاه کپی
  • کثیف بودن دستگاه کپی
  • عدم انتخاب کاغذ مناسب
  • آماده نبودن دستگاه برای کپی
  • تنظیم نبودن کنتراست دستگاه
  • تنظیم نبودن روشنایی و تاریکی دستگاه
  • بهم ریختن تنظیمات دستگاه کپی
  • مشکلات مربوط به کارتریج
فروشگاه آنلاین فروش کارتریج اصل
برای حل مشکل بی کیفیت شدن کپی‌ها در ابتدا باید دلیل مشکل مشخص گردد.

چرا کثیف بودن شیشه دستگاه کپی باعث بی کیفیت شدن کپی می شود؟

کثیف بودن شیشه دستگاه از جمله دلایل بی‌کیفیت شدن کپی است. شیشه دستگاه ممکن است به‌دلیل استفاده طولانی مدت و یا قرار داشتن در معرض گرد و غبار کثیف شود. وجود لک و یا اشیای خارجی بر روی شیشه در هنگام اسکن برگه‌ای که تصمیم به کپی از آن دارید، در خروجی تاثیر زیادی می‌‌گذارد. از این‌رو، برای این که کپی باکیفیتی داشته باشید، توصیه می‌شود، که هر چند وقت یکبار شیشه دستگاه کپی را تمیز کنید.

پیشنهاد مطالعه

برای تمیز کردن شیشه دستگاه کپی مراحل زیر را طی کنید:

  1. ابتدا دستگاه کپی را از برق جدا کنید.
  2. سپس با مقدار کمی شیشه پاک کن و یک پارچه نرم و بدون پرز به آرامی شیشه را از گردوغبار و … تمیز کنید.
  3. در نهایت با یک دستمال خشک آن را پاک کنید.

توجه داشته باشید که تمیز کردن شیشه دستگاه کپی به‌صورت مستقیم با شیشه پاک کن کار درستی نیست. نباید شیشه پاکن را به‌صورت مستقیم روی شیشه اسپری کنید. بلکه ابتدا روی دستمال اسپری کرده و سپس اقدام به تمیز کردن شیشه دستگاه کپی کنید.

شیشه کثیف دستگاه از دلایل بی کیفیت بودن کپی
هنگام تمیز کردن شیشه دستگاه کپی برای افزایش کیفیت کپی‌ها از دستمال نرم استفاده کنید.

نظافت دستگاه کپی چه تاثیری بر کیفیت کپی دارد؟

تمیز نگه داشتن دستگاه کپی می‌‌تواند برای داشتن یک کپی با کیفیت کمک کند. لازم است که نظافت دستگاه کپی را در اولویت برنامه نظافت خود قرار دهید. تمیز نگه داشتن دستگاه کپی ضمن این که سبب ایجاد کپی‌‌های باکیفیت می‌شود، برای صرفه‌جویی در وقت هم مهم و ضروری است. بنابراین تلاش کنید که دستگاه کپی خود و بخش‌‌های آن را همیشه تمیز نگه دارید و از تجمع گرد و خاک و… روی آن پیش‌گیری کنید. به این نکته نیز توجه داشته باشید، که برای تمیز کردن دستگاه کپی هرگز از مواد شوینده تهاجمی و مانند آن استفاده نکنید، چرا که این مواد می‌‌توانند سبب آسیب رساندن و ایجاد اختلال در عملکرد دستگاه کپی شوند.

خرید کارتریج‌های تونر اصل و طرح
سعی کنید برای داشتن کپی با کیفیت به صورت دوره‌ای اقدام به تمیز کردن دستگاه پرینتر خود کنید.

برای افزایش کیفیت کپی از چه کاغذی استفاده کنیم؟

انتخاب کاغذ مناسب برای کپی باکیفیت بسیار مهم و اساسی است و می‌‌توان گفت که تاثیر زیادی در کیفیت کپی دارد. چرا که استفاده از کاغذهای مناسب برای کپی گرفتن بسیار بااهمیت است. لذا می‌‌توان گفت که یکی از دلایل بی‌کیفیت شدن کپی عدم انتخاب کاغذ مناسب است.

در انتخاب کاغذ برای کپی باید به دو فاکتور زیر توجه کنید:

  1. جنس کاغذ خریداری شده
  2. وزن کاغذ استفاده شده

انتخاب کاغذهای سنگین، تیره، نامرغوب و … می‌‌تواند موجب بی‌کیفیت شدن کپی شود.

خرید آنلاین کاغذ استاندارد دستگاه کپی
اغلب در دفترچه راهنمای هر دستگاه کپی، ویژگی‌های کاغذ مناسب برای انجام کپی ذکر می‌شود.

آماده کردن دستگاه کپی قبل از گرفتن کپی شامل چه مراحلی است؟

بهتر است قبل از شروع به کار دستگاه را بررسی و آن را برای انجام کپی آماده کنید. در صورتی که دستگاه قبل از کپی آماده و تنظیماتش انجام شده باشد، کپی باکیفیت‌تری خواهید داشت.

برای آماده کردن دستگاه کپی مراحل زیر را طی کنید:

  1. ابتدا بعد از این که دکمه استارت را فشار دادید و دستگاه روشن شدن، کمی صبر کنید تا دستگاه گرم شود. در این مدت می‌‌توانید به بررسی دستگاه و پیدا کردن جای دکمه‌‌هایی مانند دکمه متوقف کردن و … بپردازید.
  2. اگر دستگاه کپی شما حالت ذخیره قدرت (power saving mode) را دارد، در این صورت می‌‌توانید این حالت را برای صرفه‌جویی در انرژی فعال کنید تا دستگاه به‌صورت هوشمندانه از هدر رفت انرژی جلوگیری کند.
  3. در مرحله بعد برگه‌‌هایی سفید و برگه‌‌هایی که برای کپی نیاز است را آماده کنید.
  4. در نهایت بعد از انجام تمام مراحل بالا اقدام به گرفتن کپی کنید.
خرید کارتریج پرینترهای لیزری و جوهری ارزان
آماده کردن دستگاه و انجام تنطیمات باعث داشتن یک کپی با کیفیت از دستگاه کپی می‌شود.

چرا لازم است کنتراست دستگاه کپی تنظیم شود؟

اگر می‌‌خواهید پی باکیفیتی داشته باشید، باید قبل از استفاده از دستگاه کپی از تنظیم بودن کنتراست آن اطمینان حاصل کنید. تنظیم درست و صحیح کنتراست دستگاه به شما کمک می کند تا تصویر و یا متنی با یک پس زمینه متمایز داشته باشد و این مسئله سبب افزایش کیفیت نهایی کپی می‌شود. برای انتخاب و تنظیم کنتراست دستگاه می‌‌توانید در اکثر دستگاه‌‌ها از منوی موجود روی دستگاه استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه

چگونه روشنایی و تاریکی دستگاه را برای داشتن کپی با کیفیت تنظیم کنیم؟

از دیگر دلایل بی‌کیفیت بودن کپی می‌‌توان به تنظیم نبودن تاریکی و روشنایی فتوکپی اشاره کرد. در حالی که تنظیم بودن تاریکی و روشنایی دستگاه کپی نقش بسیار زیادی در داشتن یک کپی با کیفیت دارد. برای این که بتوانید به تنظیم تاریکی و روشنایی دستگاه اقدام کنید، می‌‌توانید از مقیاسی که روی صفحه نمایش و یا پیکانی که روی صفحه کلید دستگاه وجود دارد، استفاده کنید.

خرید تونر طرح و اصل
بالا بودن میزان روشنایی کپی باعث گرفتن کپی‌های با وضوح پایین و بی‌کیفیت می‌شود.

مشکل تیره و یا کمرنگ بودن کپی از چه چیزهایی ناشی می شود؟

در بسیاری از مواقع عدم تنظیم درست دستگاه می‌‌تواند سبب به وجود آمدن کپی‌‌های کمرنگ و یا پررنگ شود. در صورتی که کپی‌‌های شما روشن‌‌تر و یا تیره‌‌تر از حد معمول است، برای برطرف کردن این مشکل بهترین راه و اولین راهکار برگردان تنظیمات دستگاه به تنظیمات اولیه و یا حالت کارخانه است که به احتمال زیاد می‌‌تواند بی‌کیفیت بودن کپی را برطرف کند. اما اگر بی‌کیفیت بودن و کم‌رنگ بودن کپی با تغییر تنظیمات درست نشد، در این صورت باید به بررسی تنظیمات وضوح کپی، کثیفی سطح بخش LSU، وجود مشکل در تونر، کارتریج تونر و یا حتی کاغذ مناسب پرداخت که هر کدام از این موارد احتمال دارند از جمله دلایل بی‌کیفیت بودن کپی باشند.

خرید کارتریج لیزری و کارتریج جوهری در پرینت فید
پرینت فید با دارا بودن انواع کارتریج لیزری و کارتریج جوهری با کیفیت، تجربه‌ای لذت‌بخش را برای شما خلق می‌کند. شما می‌توانید برای خرید کارتریج اچ پی، کارتریج کانن، کارتریج سامسونگ و... همراه با کیفیت بالا؛ تضمین بهترین قیمت و ۶ ما ضمانت، به لینک زیر مراجعه کنید:
خرید کارتریج

چگونه مشکل مربوط به کارتریج را برای داشتن کپی با کیفیت حل کنیم؟

مشکلات کارتریج می‌‌توانند دلایل مختلفی مانند خرابی و شکستن کارتریج یا تمام شدن تونر آن داشته باشند. اگر کارتریج به هر دلیلی خراب و یا با مشکل مواجه شود، باعث عدم درست و صحیح انجام شدن تونر ریزی می شود. در نتیجه کپی گرفته شده بی کیفیت خواهد بود. البته تمام شدن و یا کم شدن تونر هم می‌‌تواند از دلایلی باشد، که کیفیت کپی را پایین می‌‌آورد. برای رفع مشکل کپی بی‌کیفیت که به دلیل خرابی کارتریج به وجود می‌آید، بهتر است در اسرع وقت اقدام به شارژ کارتریج یا خرید کارتریج دستگاه کپی کنید.

تعویض و خرید کارتریج اصل
هنگام خرید کارتریج از اصل بودن آن اطمینان حاصل کنید زیرا کارتریج های غیر اصل باعث اسیب به دستگاه خواهند شد.
پرینتر hp با بهترین کیفیت و گارانتی معتبر
اگر می‌خواهید پرینتر hp را از یک شرکت حرفه‌ای، معتبر و با سابقه بخرید تا ازکیفیت دستگاه و خدمات پس از فروش آن مطمئن باشید، روی کلمه خرید پرینتر hp کلیک کنید یا برای ارتباط با کارشناسان ما و گرفتن قیمت چاپگر hp با ۰۲۱۵۴۵۹۱۹۰۷ تماس بگیرید. تا از خدمات مشاوره ما به رایگان استفاده کنید.
قیمت چاپگر hp

فراموش نکنید که شما می‌توانید جهت خرید انواع کارتریج، مناسب با پرینتر خود، به فروشگاه اینترنتی پرینت فید مراجعه کنید:

4.2/5 - (5 امتیاز)

بهترین متخصصان شهر آماده رفع مشکل دستگاه شما هستند
4.2/5 - (5 امتیاز)

    رسانه های همکار

    وبلاگ آچارباز ، مقالات لوازم منزل
    وبلاگ فالنیک ، آموزش شبکه و سرور و پرینتر

  را دنبال کنید

تلفن پشتیبانی : 02134436

ایمیل : info@a4baz.com